Principiile zilnice ale nutritiei anticancer

Principiile zilnice ale nutriţiei pentru sănătate

Prevenţia bolilor este pe locul întâi pentru noi toţi.

Alegerile alimentare sănătoase pot contribui la combaterea apariţiei cancerului şi a multor altor boli cronice. O alimentaţie sănătoasă presupune alegeri bune zilnice şi nu un singur aliment minune. O alimentaţie sănătoasă este un maraton, nu este un sprint.

Nimeni nu face alegerile perfecte 100% din timp, dar este important ca ele să reprezinte regula şi nu excepţia.

Creşteţi consumul de legume. Este important să aveţi zilnic o porţie de crucifere (varza albă, varza roşie, conopida, brocoli, gulie, varza de Bruxelles, varza kale, hrean, frunzele de muştar, ridichi, rucola), 2 porţii de verdeţuri (salată, spanac, măcris, leurda, rucola, varza kale) şi încă alte 2 porţii din legumele dvs preferate.

Creşteţi consumul de fructe. Ar fi excelent dacă aţi avea o porţie de fructe de pădure zilnic (mure, afine, merişoare, goji, cătină, dude, zmeură, căpşuni, coacăze, fructe de acai, agrişe) şi încă 3 porţii din fructele dvs preferate.

Creşteţi consumul de seminţe, nuci, alune.

Creşteţi consumul de condimente (busuioc, dafin, cardamon, chili, coriandru, scorţişoară, cuişoare, chimion, turmeric, mărar, usturoi, ghimbir, hrean, maghiran, seminţe de muştar, nucşoară, oregano, boia, pătrunjel, mentă, rozmarin, şofran, cimbru, tarhon) şi scădeţi-l pe cel de sare şi vegeta.

Consumaţi cerealele şi produsele din cereale în varianta lor integrală.

Hidrataţi-vă corespunzator cu apa, limonadă, ceaiuri neîndulcite.

Reduceţi consumul de produse de origine animală, mai ales cele ultraprocesate.

Reduceţi consumul de zahar rafinat şi de produse care conţin zahar rafinat în cantităţi mari.

Nu consumaţi produse ce conţin grăsimi trans, cum ar fi margarina.

Şi chiar dacă nu este un obicei alimentar, este mult prea important pentru a nu îl menţiona – faceţi activitate fizică zilnic.

Dr. Irina Mateies
Medic Primar Medicina de Familie, Nutritionist / Dietetician